Kalendář Eurocentra

Po Út St Čt So Ne
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Mapa Eurocenter


eurolisty

Novinky z Euroskopu

V Plzni se uskutečnil Eurokvíz „Procestuj Evropu!“

V pondělí 21. října ve večerních hodinách uspořádalo Eurocentrum Plzeň v univerzitní kavárně Družba v centru města Eurokvíz „Procestuj Evropu!“. Zúčastnily se ho čtyři týmy, které soutěžily celkem v pěti kolech. Eurokvíz se uskutečnil v rámci kampaně Eurodesku Time to Move.

V každém kole čekala soutěžící desítka otázek, skrze které se zábavnou formou seznámili se zajímavostmi jednotlivých evropských zemí, kam lze vyjet v rámci programu Erasmus+. Ten byl podrobněji představen včetně Evropského sboru solidarity v úvodní prezentaci. V prvním kole se snažily zapojené týmy správně uhodnout země podle jejich typických pokrmů na obrázcích. V dalším kole je čekalo poznávání evropských jazyků z nahrávek, ve třetím kole se pak podle fotografií snažili soutěžící správně určit evropské metropole. Čtvrté kolo prověřilo nejen to, jak hráči znají vlajky evropských států, ale zda je také dokážou seřadit podle geografických ukazatelů jako počtu obyvatel, hustoty obyvatel, rozlohy, počtu sousedních zemí, nadmořské výšky či zeměpisné šířky. Páté kolo se pak týkalo přiřazování států podle typických produktů. Polovinu otázek ve většině kol tvořila kromě otázek tematických také tvrzení o unijních státech, podle nichž je měli hráči správně rozpoznat. Tvrzení byla přejata z deskové hry „Procestuj Evropu“, která jejich prostřednictvím seznamuje vždy s deseti zajímavostmi z každého členského státu EU. Na samotný závěr pak měly týmy příležitost předehnat své rivaly v bonusovém tipovací kole, kde byly připraveny tři otázky za dvojnásobek bodů. Soutěžící tak hádali, kolik lidí se již zapojilo do programu Erasmus za jeho více jak 30letou existenci, kolik Čechů se díky němu zúčastnilo zahraniční výměny či jaký je rozpočet programu Erasmus+ v aktuálním sedmiletém období. Vítězové každého kola získali „občerstvovací“ odměnu a celkoví vítězové pak balíček dárků a propagačních předmětů kampaně Time to Move. Zájemci měli rovněž možnost na místě konzultovat mobility v rámci Erasmu+.

Autor: Eurocentrum Plzeň
VLADA MMR Euroskop.cz NK EPO Evropa Jsi Ty